Френският производител Peugeot е подготвил 6-местен прототип със солиден и спортен дизайн за автомобилния салон във Франкфурт. Идеята за това MPV от бъдещето е за изключително икономичен автомобил благодарение на електрическото задвижване, ниската маса и пропорциите на каросерията, гарантиращи нисък коефициент на аеродинамично съпротивление - едва 0,28.
Дължината на автомобила е 4954 мм при височина едва 1373 мм и широчина от 1990 мм. Четирите отварящи се срещуположно като „полуножица" врати улесняват достъпа до купето. Двете сгъваеми задни седалки с лекота се превръщат в централен ред благодарение на умната система за дърпането им. Подобен похват производителите показаха в демонстрираната миналата година на автосалона в Париж концепция HR1. Седемте ребра на джантите са „завихрени" турбинообразно така, че създават усещането за движение, дори когато автомобилът е в покой. Спойлер и две странични престилки допълват устремния профил на концепцията.
Задвижването е поверено на технологията HYbrid4, доказала се в първия дизелов хибрид в света 3008 HYbrid4. Тя ще функционира и в 508 RXH 2012. Технологията съчетава дизелов мотор с вътрешно горене за предните колела и електродвигател за задните. Тя позволява и четирите колела да бъдат задвижващи, когато двата агрегата работят заедно. Под капака на HX1 ще е монтиран 2,2-литров дизелов мотор с макс. мощност от 204 к.с. При прототипа той ще бъде куплиран с 6-степенна предавателна кутия, позната ни от 508 GT. Електродвигателят на концепцията разполага с 95 к.с. Така сумарната мощност на автомобила достига до 299 к.с.
HX1 е с литиево-йонни батерии, които могат да бъдат зареждани от стандартен 240-волтов контакт. Така в комбиниран цикъл автомобилът отделя едва 83 г/км CO2. Той ще е способен да измине около 30 км изцяло на електричество.
Освен всичко останало Peugeot се е съюзила и с дизайнера на луксозни обувки Пиер Арди за създаването на концептуални обувки, които съответстват на футуристичния дизайн на автомобила.
Brabus готви изненада
Фетел представя прототип на Infiniti
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!